Ogłoszenie otwartego konkursu ofert

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
11 września 2025

Na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 107 z późn. zm.), art. 190 w związku z art. 93 ust. 2 ustawy  z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z  2025r. poz. 49) oraz art. 5 ust. 4 pkt 1, art. 11 ust. 1 pkt. 2 i ust. 2, art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia  2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 1491 z późn. zm.) Zarząd Powiatu w Mrągowie ogłasza otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej pod nazwą „Prowadzenie w okresie od 1 stycznia 2026r. do 31 grudnia 2027r. trzech całodobowych placówek opiekuńczo-wychowawczych typu socjalizacyjnego”.

I.  Postanowienia ogólne:

1. Do konkursu mogą przystąpić podmioty wymienione w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 1491 z późn. zm.), które prowadzą działalność statutową w zakresie objętym konkursem.
2. Przeprowadzenie niniejszej procedury nie może zakłócić ciągłości funkcjonowania opieki nad wychowankami umieszczonymi w Domach dla Dzieci Towarzystwa Nasz Dom w Mrągowie.
3. W celu zapewnienia ciągłości realizacji zadania objętego niniejszym konkursem wyłoniony w nim podmiot zobowiązany jest przejąć opiekę nad wychowankami umieszczonymi w Domach dla Dzieci Towarzystwa Nasz Dom w Mrągowie na dzień podpisania umowy o realizację zadania publicznego.

II. Rodzaj zadania

1. Zadanie własne powiatu pod nazwą: „Prowadzenie w okresie od dnia 1 stycznia 2026r. do dnia 31 grudnia 2027r. trzech całodobowych placówek opiekuńczo-wychowawczych typu socjalizacyjnego”.  Zadanie winno być realizowane na terenie powiatu mrągowskiego. Dopuszcza się realizację zadania na terenie innego powiatu.
2. Zastrzega się możliwość okresowego zwiększenia liczby wychowanków w sytuacjach określonych w art. 95 ust. 3a ustawy z dnia 9 marca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2025r., poz. 49).

III. Okres realizacji zadania:

- od 1 stycznia 2026r. do 31 grudnia 2027r.

IV. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania

1. Na realizację zadania w okresie od 1 stycznia 2026r.  do 31 grudnia 2026r. przeznacza się dotację w wysokości 6.480,00zł miesięcznie na każdego przebywającego w placówkach wychowanka. Łączna liczba wychowanków w placówkach wynosi 42.
2. Na realizację zadania w okresie od 1 stycznia 2027r.  do 31 grudnia 2027r. przeznacza się dotację w wysokości 6.860,00zł miesięcznie na każdego przebywającego w placówkach waloryzowaną o prognozowany średnioroczny wskaźnik wzrostu cen towarów  i usług konsumpcyjnych przyjęty w ustawie budżetowej.

V. Zasady przyznawania dotacji na realizację zadania

1. Dotacja na realizację zadania ma charakter roczny i przekazywana będzie w miesięcznych transzach płatnych z góry, według stanu wychowanków na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego, do 10-go dnia każdego miesiąca na rachunek bankowy Zleceniobiorcy.
2. Wysokość miesięcznej transzy dotacji ustalana będzie proporcjonalnie do liczby wychowanków i okresu ich faktycznego, liczonego w dniach, pobytu w Placówce w danym miesiącu. Kwota rozliczenia uwzględniana będzie przy przekazywaniu dotacji za kolejny miesiąc.
3. Kwota dotacji uwzględnia koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne obejmujące koszty obsługi księgowej, usług telekomunikacyjnych, zakupu materiałów biurowych itp.
4. Szczegółowe zasady realizacji zadania i przyznawania dotacji, ograniczenia co do wydatkowania dotacji oraz obowiązki sprawozdawcze określi umowa.

VI. Warunki realizacji zadania

Warunkiem  realizacji zadania jest:

1) posiadanie zezwolenia Wojewody na prowadzenie placówek opiekuńczo–wychowawczych,
2) realizowanie zadania w obiektach/lokalach  spełniających  standardy określone w § 18 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej  z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 395 z późn. zm.).
3) świadczenie usług opiekuńczych, bytowych, wspomagających i edukacyjnych na poziomie obowiązujących standardów w zakresie i formach wynikających z indywidualnych potrzeb wychowanków,
4) realizacja zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności ustawą z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2025r., poz. 49) i przepisów wykonawczych,
5) współpraca przy realizacji zadania w szczególności z:
    - Zarządem Powiatu w Mrągowie,
    - Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie,
    - ośrodkami pomocy społecznej,
    - innymi podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.

VII. Termin, miejsce i sposób składania ofert

1. Oferty można składać od dnia ogłoszenia konkursu do dnia  08.10.2025r.  do godz. 15.30. Oferty złożone po upływie tego terminu lub w innym niż określone w ust. 3 miejscu uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
2. O zakwalifikowaniu oferty do konkursu decyduje data wpływu do Starostwa Powiatowego w Mrągowie, potwierdzona właściwą pieczęcią z datą wpływu (datownikiem).
3. Oferty należy składać w zaklejonej i opieczętowanej kopercie z dopiskiem „Konkurs ofert na prowadzenie placówek opiekuńczo–wychowawczych” w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Mrągowie, ul. Królewiecka 60A.
4.Oferta musi być sporządzona na formularzu według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018r., poz. 2057).

5. Do oferty należy dołączyć:

1)  aktualny dokument określający cel i zadania podmiotu  (statut/regulamin organizacyjny),
2) sprawozdanie finansowe oraz merytoryczne z działalności podmiotu za ubiegły rok (w przypadku krótszej działalności – za okres tej działalności),
3) zezwolenie Wojewody na prowadzenie placówek opiekuńczo–wychowawczych (dotyczy podmiotów, które dysponują już zezwoleniem) lub oświadczenie o uzyskaniu i przedłożeniu takiego zezwolenia w terminie uzgodnionym z Zarządem Powiatu,
4) dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości/lokali, na terenie których placówki mają być prowadzone,
5) wykaz osób przewidzianych do realizacji zadania wraz z określeniem kwalifikacji zawodowych, form zatrudnienia, rodzaju stanowisk.
6) regulaminy organizacyjne placówek opiekuńczo-wychowawczych lub ich projekty (dla każdej placówki odrębnie),
7) informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie tj. przedstawienie merytorycznego i finansowego sprawozdania z działalności podmiotu za ubiegły rok, a w przypadku krótszej działalności – za okres tej działalności,
8) pisemne oświadczenie oferenta o wykorzystaniu środków finansowych dotacji wyłącznie na realizację zadania.

6. W przypadku złożenia kserokopii dokumentów wymienionych w pkt 5 muszą być one potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną.

VIII. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert

1.  Wybór oferty zostanie dokonany do dnia 15.11.2025r. W uzasadnionych przypadkach termin może zostać przedłużony.
2. Oceny formalnej i merytorycznej ofert dokona powołana przez Zarząd Powiatu w Mrągowie komisja konkursowa. Ocena zostanie dokonana również, gdy zostanie złożona tylko jedna oferta.
3. Przy wyborze oferty stosowane będą następujące kryteria:

    a) formalne:
- ocena, czy podmiot składający ofertę jest uprawniony do jej złożenia
- termin złożenia oferty
- kompletność złożenia oferty

    b) merytoryczne:
- ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez podmiot składający ofertę
- ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania
- ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których podmiot będzie realizował zadanie publiczne
- ocena planowanego udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego
- ocena planowanego wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków
- analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku podmiotów, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.

Oferentowi służy prawo dokonania jednorazowej korekty lub  uzupełnienia oferty w terminie 7 dni od dnia otrzymania pisemnego powiadomienia.

4. Komisja konkursowa może uzależnić rozpatrzenie oferty od złożenia w określonym przez nią terminie dodatkowych informacji lub dokumentów.
5. Oferta nie spełniająca wymogów formalnych lub nie uzupełniona albo nie poprawiona w terminie zostanie odrzucona.
6. Każdy z członków Komisji dokonuje indywidualnej oceny oferty. Ocenę końcową oferty stanowi suma punktów przyznanych przez wszystkich członków Komisji uczestniczących w ocenie.
7. Każde z kryteriów podlega odrębnej ocenie. Każdy z członków Komisji przyznaje punkty  za  dane kryterium  w  liczbie 0-5.
8. Uwzględniając kryteria wskazane w ust. 3 komisja konkursowa będzie rekomendować Zarządowi Powiatu w Mrągowie wybór oferty przedstawiającej najlepszy bilans przewidywanych kosztów do zadań i standardu usług zleconego zadania.
9. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszej oferty dokona Zarząd Powiatu w Mrągowie.

IX. Informacja o zrealizowanych w latach ubiegłych zadaniach tego samego rodzaju i koszcie ich realizacji

Na realizację tego samego rodzaju zadania tj. prowadzenie placówek opiekuńczo–wychowawczych  przekazano środki w wysokości :

Nazwa organizacji pozarządowej

Rodzaj zadania

Środki finansowe*

przekazane w 2024r.

przekazane w okresie I – VI 2025r.

Towarzystwo Nasz Dom w Warszawie

prowadzenie placówek

opiekuńczo – wychowawczych zapewniających łącznie  42  miejsca

2.901.883,48zł

1 583 789 zł

* wysokość środków finansowych została ustalona z uwzględnieniem faktycznej liczby dzieci przebywających w placówkach opiekuńczo-wychowawczych

 

X. Postanowienia końcowe

1. Zarząd Powiatu w Mrągowie zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu bez podania przyczyny, zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia postępowania konkursowego, w tym przesunięcia składania ofert oraz zmiany terminu podjęcia decyzji co do rozstrzygnięcia konkursu.
2. Otwarty konkurs ofert zostanie unieważniony jeżeli:
    - nie zostanie złożona żadna oferta,
    - żadna ze złożonych ofert nie spełni wymogów zawartych w ogłoszeniu.
3.  Od rozstrzygnięcia konkursu nie przysługuje odwołanie.
4. Wyniki konkursu ogłoszone zostaną na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Mrągowie oraz opublikowane na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Mrągowie, na stronie internetowej www.powiat.mragowo.pl  terminie 7 dni od dnia podjęcia uchwały przez Zarząd Powiatu.
5. Podmiot, którego ofertę wybrano zostanie niezwłocznie pisemnie o tym powiadomiony i zaproszony do zawarcia umowy.
6. W przypadku niezawarcia  umowy z wybranym podmiotem z przyczyn niezależnych od Zarządu Powiatu, Zarząd Powiatu w Mrągowie może wybrać inny podmiot, którego oferta była przedmiotem prac komisji konkursowej.

Wszelkichinformacji i wyjaśnień w sprawie konkursu udziela – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie oraz specjalista pracy socjalnej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie,  tel. 89 743 33 60.

Załączniki:
- wzór umowy.

Autor: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie

Pliki do pobrania