Wyniki kontroli przeprowadzonych w 2019 roku w zakresie zapobiegawczego i bieżącego nadzoru sanitarnego
Warmińsko-Mazurski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny przedstawia wyniki kontroli przeprowadzonych w 2019 roku, w zakresie zapobiegawczego i bieżącego nadzoru sanitarnego.
Zgodnie z art. 12 ust. 1a pkt 1 ustawy z 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1261 z późn. zm.) Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny jest organem właściwym w stosunku do podmiotów, dla których podmiot jest podmiotem dominującym.
Wyniki kontroli przedstawione zostały według działań Oddziałów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Olsztynie.
Oddział Higieny Komunalnej
Zakres kontroli:
- kontrola przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne w obiektach użyteczności publicznej,
- nadzór sanitarny nad jakością wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi,
- nadzór sanitarny nad jakością ciepłej wody użytkowej w instalacji wewnętrznej obiektów szpitala i domów pomocy społecznej. Badanie jakości wody ciepłej w kierunku obecności bakterii z rodzaju Legionella.
Nadzorowane obiekty:
Podmioty lecznicze:
- Szpital Mrągowski Sp. z o. o. ul. Wolności 12 w Mrągowie
Domy pomocy społecznej:
- Dom Pomocy Społecznej dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnych, ul. Młodkowskiego 19 w Mrągowie
Wodociągi:
1. Wodociąg Szpitala Mrągowskiego, ul. Wolności 12 w Mrągowie
Wyniki przeprowadzonych kontroli:
Szpital Mrągowski Sp. z o. o. ul. Wolności 12 w Mrągowie
25 marca 2019 r. przeprowadzono w obiekcie kontrolę przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne - protokół znak: HK.9020.1.23.2019. Zakres przeprowadzonej kontroli obejmował: postępowanie z odpadami medycznymi i komunalnymi, brudowniki, postępowanie z bielizną szpitalną, prosektorium, procedurę postępowania ze zwłokami, pomieszczenie do mycia i dezynfekcji wewnątrzzakładowych wózków transportowych, depozyt odzieży pacjentów. W wyniku przeprowadzonej kontroli nie stwierdzono nieprawidłowości. Zakończyło się postępowanie administracyjne z roku 2018 znak: HK.9020. 1.6.2018 prowadzone w zakresie niewłaściwego stanu sanitarno-technicznego prosektorium.
25 marca 2019 r. przeprowadzono również kontrolę jakości ciepłej wody użytkowej z instalacji wewnętrznej budynku pod kątem obecności bakterii z rodzaju Legionella - protokół znak:HK.9020.4.22.2019. Badania próbki wody, poparte sprawozdaniem z badań 09247/2019, wykazało ponadnormatywną liczbę bakterii w ilości 133 jtk/1000ml na oddziale intensywnej terapii. W związku z powyższym 8 lutego 2019 r. WMPWIS wydał decyzjęadministracyjną nakazującą podjęcie działań naprawczych zmierzających do redukcji liczby bakterii z rodzaju Legionella w ciepłej wodzie użytkowej w instalacji do wartości poniżej 50 jtk/1000ml.- decyzja HK.9020.4.22.2019. W dniu 6 maja 2019 r. strona poinformowała o wykonaniu powyższego nakazu, przedstawiając WMPWIS prawidłowy wynik badania wody ciepłej.
Podmiot został obciążony opłatą za badania laboratoryjne i inne czynności w myśl art. 36 ust. 1 i 2 ustawy z 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2019 r., poz. 59).
Wodociąg Szpitala Mrągowskiego ul. Wolności 12 w Mrągowie
25 marca 2019 r. przeprowadzono w obiekcie kontrolę stanu sanitarno-technicznego urządzenia wodociągowego - protokół znak: HK.9020.1.24.2019. Zakres przeprowadzonej kontroli obejmował: stan sanitarno-higieniczny studni, terenu strefy ochrony bezpośredniej ujęcia oraz pomieszczenia i urządzeń stacji uzdatniania wody, pozwolenie wodnoprawne na pobór wody podziemnej, czystość i porządek wokół obiektu. W wyniku przeprowadzonej kontroli nie stwierdzono nieprawidłowości.
25 marca 2019 r. przeprowadzono również kontrolę jakości wody przeznaczonej do spożycia - protokół znak: HK.9020.4.23.2019. Zakres przeprowadzonej kontroli obejmował: pobór próbek wody do badań w ramach monitoringu parametrów grupy B z punktu kontrolnego – oddział wewnętrzny.
Badanie wykazało ponadnormatywną zawartość manganu w wodzie, co nie odpowiadało najwyższym dopuszczalnym wartościom określonym w tabeli nr 2 części C załącznika nr 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z 7 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. 2017, poz. 2294). W związku z powyższym WMPWIS zgodnie z §21 ust. 3 lit. a, rozporządzenia Ministra Zdrowia w dniu 18 kwietnia 2019 r. zezwolił na czasowe korzystanie z wody do spożycia przez ludzi, uznając iż przedstawione przez Stronę działania naprawcze są wystarczające do osiągniecia wartości parametrycznych określonych w/w rozporządzeniu w terminie 30 dni.
22 maja 2019 r. strona poinformowała o zakończeniu działań naprawczych przedstawiając WMPWIS prawidłowy wynik badania wody do spożycia.
2 lipca 2019 r. przeprowadzono kolejną kontrolę jakości wody przeznaczonej do spożycia zgodnie z harmonogramem poboru prób wody - protokół znak: HK.9020.4.52.2019. Zakres przeprowadzonej kontroli obejmował: pobór prób wody w ramach monitoringu parametrów grupy A z punktów kontrolnych – kuchnia oddziału wewnętrznego i oddział chirurgii. Badania zamieszczone w sprawozdaniu z badania wody z 8 lipca 2019 r. LBŚiŻ-OBW/1229/2019, wykazały ponadnormatywną zawartość manganu w wodzie, co nie odpowiadało wartościom określonym w tabeli nr 2 części C załącznika nr 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z 7 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. 2017, poz. 2294). W związku z powyższym WMPWIS zgodnie z §21 ust. 3 lit.a, rozporządzenia Ministra Zdrowia w dniu 18 kwietnia 2019 r. zezwolił na czasowe korzystanie z wody do spożycia przez ludzi, uznając iż przedstawione przez Stronę działania naprawcze są wystarczające do osiągniecia wartości parametrycznych określonych w/w rozporządzeniu w terminie 30 dni. W dniu 19 lipca 2019 r. Strona zwróciła się z prośbą o przedłużenie terminu do potwierdzenia efektu podjętych działań naprawczych pozytywnym wynikiem badania wody w zakresie kwestionowanego parametru. Pismem z 21 sierpnia 2019 r. zgodnie z §21 ust. 3 lit.a, w/w rozporządzenia WMPWIS zezwolił na korzystanie wody do spożycia przez ludzi przez kolejne 30 dni.
W związku z niedotrzymaniem terminu, w jakim należało doprowadzić wodę do spożycia przez ludzi do wartości parametrycznych określonych w/w rozporządzeniu ,WMPWIS decyzją znak: HK.9020.4.52.2019 z 24 października 2019 r. warunkowo dopuścił wodę do spożycia przez ludzi, w terminie do 30 grudnia 2019 r.
19 listopada 2019 r. strona poinformowała o zakończeniu działań naprawczych przedstawiając WMPWIS prawidłowy wynik badania wody do spożycia.
Jakość wody do spożycia, w zakresie zbadanych parametrów, odpowiadała wymaganiom określonym w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z 7 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. 2017, poz. 2294).
Podmiot został obciążony opłatą za badania laboratoryjne i inne czynności w myśl art. 36 ust. 1 i 2 ustawy z 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2019 r., poz. 59).
Dom Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych w Mrągowie
26 kwietnia 2019 r. przeprowadzono w obiekcie kontrolę przestrzegania przepisów określających wymagania sanitarno-higieniczne. Zakres przeprowadzonej kontroli obejmował: utrzymanie właściwego stanu sanitarno-technicznego i porządkowego w obiekcie, postępowanie w zakresie utrzymania właściwej higieny osobistej mieszkańców, stan sanitarno-higieniczny w gabinecie medycznej pomocy doraźnej, przestrzeganie procedur zapewniających ochronę przed zakażeniami i chorobami zakaźnymi, postępowanie z odpadami komunalnymi i medycznymi, postępowanie z bielizną czystą i brudną, przestrzeganie zakazu palenia wyrobów tytoniowych, czystość i porządek wokół obiektu.
W wyniku przeprowadzonej kontroli nie stwierdzono nieprawidłowości.
26 kwietnia 2019 r. przeprowadzono również kontrolę jakości ciepłej wody użytkowej pod kątem obecności bakterii z rodzaju Legionella. Jakość ciepłej wody użytkowej odpowiadała wymaganiom mikrobiologicznym określonym w zał. Nr 5A do rozporządzenia Ministra Zdrowia z 7 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. z 2017 r., poz. 2294).
Działalność kontrolno-represyjna:
- Liczba nadzorowanych obiektów – 3
- Liczba przeprowadzonych kontroli – 7
- Liczba wydanych decyzji dot. niewłaściwego stanu sanitarno-tech. - 0
- Liczba wydanych decyzji dot. zanieczyszczenia fizyko-chemicznego wody - 1
- Liczba wydanych decyzji dot. skażenia ciepłej wody bakteriami Legionella - 1
- Liczba wydanych decyzji płatniczych – 2
- Liczba wyegzekwowanych decyzji – 3
Wnioski:
W celu zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego wody należy wzmóc nadzór nad instalacją wodociągową, prowadzić regularne konserwacje i czyszczenie, utrzymywać temperaturę ciepłej wody na poziomie 55°C - 60°C, przeprowadzać okresowo dezynfekcję termiczną (krótkotrwałe podniesienie temperatury wody do 70°C) oraz kontrolować jej jakość (badania laboratoryjne). W razie skażenia sieci bakteriami niezwłocznie przystępować do działań naprawczych, celem ograniczenia narażenia zdrowia ludzi.
Oddział Higieny Pracy
Zakres kontroli:
- przestrzeganie przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne środowiska pracy w zakresie ogólnych przepisów bhp, narażenia pracowników na niebezpieczne czynniki chemiczne i biologiczne oraz identyfikowanie ich w celu zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych.
Nadzorowane obiekty:
Obiekty służby zdrowia:
1.Szpital Mrągowski im. M. Kajki Sp. z o.o., 11-700 Mrągowo, ul. Wolności 12
Domy pomocy społecznej:
1. Dom Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych w Mrągowie, 11-700 Mrągowo, ul. Młodkowskiego 19
Zarząd Dróg Powiatowych:
1. Powiatowy Zarząd Dróg w Mrągowie, 11-700 Mrągowo ul. Nowogródzka 1
Inne:
1. Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mrągowie-Warsztaty Mechaniczne, 11-700 Mrągowo, ul. Mrongowiusza 65
Wyniki przeprowadzonych kontroli:
W 2019 r. w nadzorowanych obiektach powiatu mrągowskiego przeprowadzono kontrole w Powiatowym Zarządzie Dróg w Mrągowie, w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mrągowie - Warsztatach Mechanicznych oraz w Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych w Mrągowie. Podczas kontroli nie stwierdzono nieprawidłowości.
Działalność kontrolno-represyjna:
- Liczba nadzorowanych obiektów – 4
- Liczba przeprowadzonych kontroli – 3
- Liczba wydanych decyzji dot. niewłaściwego stanu sanitarno-tech. - 0
- Liczba wydanych decyzji płatniczych - 0
- Liczba wyegzekwowanych decyzji – 0
Wnioski:
- Pracodawcy kontrolowanych zakładów, na bieżąco realizują nakazy WMPWIS dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
Sekcja Nadzoru Sanitarnego Oddziału Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku
Zakres kontroli:
Zgodnie z Ustawą o Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz przepisami prawa żywnościowego kontrole urzędowe przeprowadzono w zakładach żywieniowo-żywnościowych w celu sprawdzenia zgodności z wymogami higieny określonymi w tych przepisach, mając na uwadze zapewnienie ochrony konsumentów w odniesieniu do bezpieczeństwa żywności.
Nadzorowane obiekty:
- Stołówka w Zespole Oświatowo-Sportowym "Baza", ul. Nadbrzeżna 4, 11-700 Mrągowo
- Stołówka w Bursie Międzyszkolnej, ul. Mrongowiusza 65 B, 11-700 Mrągowo
- Blok żywienia w Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych, ul. Młodkowskiego 19, 11-700 Mrągowo
Wyniki przeprowadzonych kontroli:
Stan sanitarny nadzorowanych obiektów oceniany jest zgodnie z jednolitymi procedurami urzędowej kontroli żywności oraz materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością. W czasie kontroli zakładów sprawdzane jest przestrzeganie przepisów określających wymagania techniczno-sanitarne oraz higieniczne niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa żywności podczas produkcji, magazynowania, transportu i obrotu środkami spożywczymi, materiałami i wyrobami kontaktującymi się z żywnością.
W 2019 r. przeprowadzono łącznie 2 kontrole kompleksowe, podczas których dokonano oceny zakładów na podstawie arkusza oceny zakładu. Obiekty oceniono jako zgodne z wymaganiami. Nieprawidłowości stwierdzono w 1 obiekcie:
Stołówka w Zespole Oświatowo-Sportowym "Baza", ul. Nadbrzeżna 4, 11-700 Mrągowo
- Decyzja nr HŻ-N.9020.1.20.2019 z dnia 30.01.2019 r.
Niewłaściwy stan sanitarno-techniczny szafy przelotowej, szafek wiszących i stojących oraz ociekacza na naczynia w pomieszczeniu wydawalni. Zakład nie przechowuje próbek potraw o krótkim okresie przydatności do spożycia otrzymywanych z innego zakładu.
Podczas kontroli sprawdzającej stwierdzono, że nieprawidłowości zostały usunięte.
Podmiot został obciążony opłatami za kontrolę, podczas której stwierdzono niezgodności z przepisami prawa żywnościowego oraz za przeprowadzenie ponownych czynności kontrolnych w myśl obowiązujących przepisów w sprawie opłat za czynności wykonywane przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej w ramach urzędowych kontroli żywności.
Działalność kontrolno-represyjna:
- Liczba nadzorowanych obiektów – 3
- Liczba przeprowadzonych kontroli – 2
- Liczba obiektów, w których stwierdzono nieprawidłowości – 1
- Postępowanie administracyjne:
Liczba wydanych decyzji dot. niewłaściwego stanu sanitarno-technicznego – 1
Liczba wydanych decyzji płatniczych – 2
Liczba obiektów, w których wyegzekwowano poprawę stanu sanitarno-technicznego – 1
Wnioski:
Stan sanitarno-higieniczny nadzorowanych obiektów można uznać za zadawalający. W wyniku podjętych działań w 1 obiekcie wyegzekwowana została poprawa stanu sanitarno-technicznego.
Oddział Higieny Dzieci i Młodzieży
Zakres kontroli:
Zakres kontroli obejmuje przestrzeganie przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne w stosunku do pomieszczeń i sprzętu używanego w placówkach oświatowo-wychowawczych oraz utrzymania należytego stanu higienicznego nieruchomości.
Nadzorowane obiekty:
- I Liceum Ogólnokształcące, ul. P. Sobczyńskiego 1a, 11-700 Mrągowo,
- Zespół Oświatowo-Sportowy „BAZA” ul. Nadbrzeżna 4, 11-700 Mrągowo,
- Zespół Szkół Specjalnych, ul. Mrongowiusza 13 C, 11-700 Mrągowo,
- Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mrągowie, ul. Mrongowiusza 65, 11-700 Mrągowo,
- Zespół Szkół Nr 2, ul. Mrongowiusza 13 B, 11-700 Mrągowo,
- Bursa Międzyszkolna ul. Mrongowiusza 65 B, 11-700 Mrągowo,
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ul. Warszawska 53, 11 – 700 Mrągowo.
Wyniki przeprowadzonych kontroli:
W roku 2019 pracownicy Oddziału Higieny Dzieci i Młodzieży Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Olsztynie na terenie powiatu mrągowskiego nie przeprowadzili żadnej kontroli w placówkach oświatowo-wychowawczych, kontynuowali natomiast 2 postępowania administracyjne rozpoczęte w latach minionych. W roku sprawozdawczym zakończono postepowanie HDiM.9020.1.33.2013 wszczęte w 2013 roku przez Warmińsko-Mazurskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Mrągowskim Centrum Kształcenia przy ul. Mrongowiusza 65 A (obecnie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mrągowie przy ul. Mrongowiusza 65) dotyczące budynku warsztatów mechanicznych. Podczas modernizacji całego obiektu warsztatów mechanicznych Mrągowskiego Centrum Kształcenia i Ustawicznego w Mrągowie (w ramach projektu „Poprawa efektywności energetycznej w obiektach oświatowych Powiatu Mrągowskiego Nr RPWM.04.03.01-280038/17”) wykonano szereg prac, m.in. wymieniono podłogi w pracowniach mechanicznych do praktycznej nauki zawodu; zamontowano nowe okna oraz wymieniono uszkodzone luksfery na klatce schodowej. W omawianym podmiocie zrealizowano w ten sposób wszystkie zalecenia decyzji administracyjnej, a przede wszystkim znacznie ulepszono warunki pobytu oraz nauki zawodu uczniom i pracownikom.
Ponadto kontynuowano także postępowanie administracyjne HDiM.0943-20/4/05 wszczęte jeszcze przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Mrągowie przed zmianą ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej dotyczące Zespołu Oświatowo-Sportowego „BAZA” przy ul. Nadbrzeżnej 4 (obowiązek doprowadzenia do właściwego stanu nawierzchni boiska do piłki siatkowej i koszykowej). Jesienią 2018 r podczas ostatniej kontroli obiektów sportowych potwierdzono, że boisko to jest wyłączone z użytkowania i coraz bardziej niszczeje; tąpnięcia gruntu na skarpie spowodowały powstanie szczelin i miejscami zapadniętych lub wybrzuszonych fragmentów nawierzchni. Ponadto odnotowano wówczas fakt, że także nawierzchnia boiska górnego przeznaczonego do piłki nożnej/ręcznej jest także wyeksploatowana i w niedalekiej przyszłości należy zaplanować jej remont lub wymianę na nową (nawierzchnia z częściowo wytartą górną warstwą oraz z zauważalnymi drobnymi pęknięciami sugerującymi niestabilne podłoże). Należy podkreślić, że omawiane postępowanie administracyjne trwa tu bardzo długo – od 2005 r. W sprawie wydano już 11 decyzji przedłużających termin (ostatnia w dniu 14.09.2018 r.). Obowiązek doprowadzenia do właściwego stanu nawierzchni boiska do piłki siatkowej i koszykowej w Zespole Oświatowo-Sportowym „Baza” powinien być zrealizowany w nieprzekraczalnym terminie do 31.08.2020 roku. Z uwagi na bezpieczeństwo użytkowników boisk, konieczność zapewnienia niezbędnej infrastruktury w szkole mistrzostwa sportowego oraz trwające postępowanie administracyjne w tej sprawie – remont obu boisk należących do Zespołu Oświatowo-Sportowego „ Baza” w Mrągowie staje się pilnym zadaniem dla organu prowadzącego.
Warmińsko-Mazurskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego cieszy fakt, że w 2019 r. organ prowadzący – Powiat Mrągowski zrealizował zadanie termomodernizacji budynków I Liceum Ogólnokształcącego im. Obrońców Westerplatte w Mrągowie oraz Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mrągowie. Przedsięwzięcie to znacznie poprawi stan techniczny obiektów obu ww. placówek oświatowych, przyczyni się do zmniejszenia kosztów związanych z ogrzewaniem, znacząco wpłynie na estetykę pomieszczeń, zapewni lepsze warunki pobytu oraz nauki uczniom i pracy nauczycielom.
Działalność kontrolno-represyjna:
- Liczba nadzorowanych obiektów – 7
- Liczba przeprowadzonych kontroli – 0
- Liczba wydanych decyzji dot. niewłaściwego stanu sanitarno-tech. - 0
- Liczba wydanych decyzji płatniczych - 0
- Liczba wyegzekwowanych decyzji – 1
Oddział Epidemiologii
Zakres kontroli:
Kontrola warunków sanitarno-higienicznych, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych.
Nadzorowane obiekty:
Podmioty lecznicze:
- „Szpital Mrągowski im. M. Kajki, sp. z o.o.” ul. Wolności 12, 11-700 Mrągowo:
- podstawowe zespoły ratownictwa medycznego ul. Wolności 12 w Mrągowie,
- podstawowy zespół ratownictwa medycznego w Mikołajkach ul. Szkolna 2,
- poradnie specjalistyczne w Mrągowie ul. Wolności 12.
Wyniki przeprowadzonych kontroli:
W 2019 r. przeprowadzono 1 kontrolę kompleksową, w wyniku kontroli stwierdzono nieprawidłowości. Wydano jedną decyzję administracyjną nakazującą usunięcie stwierdzonych w trakcie kontroli nieprawidłowości, wydano jedną decyzję zmieniającą terminy usunięcia usterek oraz jedną decyzję płatniczą w związku z kontrolą usterkową..
Szpital Mrągowski im. Michała Kajki sp. z o. o. opracował program dostosowania podmiotu do wymagań rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz. U. z 2012 r., poz. 739) i rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie standardów postępowania medycznego
w dziedzinie anestezjologii i intensywnej terapii dla podmiotów wykonujących działalność medyczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 15). Do dnia 31.12.2017 r. szpital nie zrealizował programu dostosowawczego. Podmiot wystąpił do WMPWIS z wnioskiem o wydanie opinii o wpływie niespełnienia wymagań, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy o działalności leczniczej na bezpieczeństwo pacjentów. W dniu 22.03.2018 r. organ PIS wydał ww. opinię.
W 2019 r. w szpitalu wykonano następujące prace remontowe i modernizacyjne:
- wyremontowano dwa pomieszczenia higieniczno-sanitarne (III piętro - budynek główny),
- wyremontowano salę sekcyjną,
- wykonano remont posadzki na SOR,
- wybudowano lądowisko dla śmigłowców lotniczego pogotowia ratunkowego (koszt inwestycji ok. 1 mln. 200 tys. zł.),
- wyremontowano pomieszczenia w oddziale dziecięcym,
- wymieniono orynnowanie od strony wschodniej budynku głównego szpitala,
Działalność kontrolno-represyjna:
- Liczba nadzorowanych obiektów - 4
- Liczba przeprowadzonych kontroli – 1
- Liczba wydanych decyzji dot. niewłaściwego stanu sanitarno-tech.- 1
- Liczba wydanych decyzji płatniczych - 1
- Liczba wyegzekwowanych decyzji – 0
Wnioski:
Stan sanitarno-techniczny placówek jest zadowalający i systematycznie się poprawia.
Pliki do pobrania
Pismo W-M PWIS (709.57 KB)
Wyniki kontroli (94.50 KB)