OGŁOSZENIE O PRZETARGU USTNYM NIEOGRANICZONYM NA SPRZEDAŻ MASZYN ROLNICZYCH
Dyrektor Zespołu Szkół Zawodowych w Mrągowie ul. Mrongowiusza 65 ogłasza przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż maszyn rolniczych, będących własnością Powiatu Mrągowskiego (po zlikwidowanej Szkole Rolniczej w Mrągowie i Rybnie) .
Podstawa prawna: §8 ust. 1 i §9 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 maja 2010r. w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego, w który wyposażone są jednostki budżetowe (Dz. U. Nr 114, poz. 761 z 2010r.).
1. Maszyny rolnicze przeznaczone do sprzedaży
Lp | Nazwa maszyny | Rok zakupu | Cena wywoławcza | Wadium | Wysokość postąpienia |
1. | Kosiarka rotacyjna "MeskoRol z 175-1 nr fabr. 04297 | 2006 | 3 000,00 zł. | 300,00 zł. | 50,00 zł. |
2. | Siewnik zbożowy Poznaniak Kraj nr fabr. 341 | 2006 | 12 000,00 zł. | 1 200,00 zł. | 100,00 zł. |
3. | Ciągnika Zetor Z5211 o nr rej NMR 70TA | 1987 | 5 000,00 zł. | 500,00 zł. | 50,00 zł. |
4. | Pług 4-ro skibowy doczepny "UNIA GROUP IBIS M2" fabr. 127 | 2006 | 15 000,00 zł. | 1 500,00 zł. | 150,00 zł. |
5. | Opryskiwacz listwowy PILMET 412 | brak | 5 000,00 zł. | 500,00 zł. | 50,00 zł. |
6. | Przyczepa Autosan D-732 o nr rej 03PM | 1986 | 1 000,00 zł. | 100,00 zł. | 10,00 zł. |
7. | Pług 4-ro skibowy doczepny "UNIA GROUP IBIS M2" nr fabr. 128 | 2006 | 15 000,00 zł. | 1 500,00 zł. | 150,00 zł. |
8. | Pług podorywkowy 4-ro skibowy | brak | 2 000,00 zł. | 200,00 zł. | 20,00 zł. |
9. | Mieszalnik Pasz "POZNAŃ" typ H-033/2M nr fabr. 392 | 2006 | 4 500,00 zł. | 450,00 zł. | 40,00 zł. |
10. | Mieszalnik Pasz "POZNAŃ" typ H-033/2M nr fabr. 404 | 2006 | 4 500,00 zł. | 450,00 zł. | 40,00 zł. |
11. | Wał strunowy | brak | 200,00 zł. | 20,00 zł. | 10,00 zł. |
12. | Siewnik do warzyw ręczny | brak | 50,00 zł. | 5,00 zł. | 5,00 zł. |
13. | Opryskiwacz listwowy PILMET 412 | 2006 | 5 000,00 zł. | 500,00 zł. | 50,00 zł. |
14. | Kosiarka rotacyjna "MeskoRol" z175-1 nr fabr. 04294 | 2006 | 3 000,00 zł. | 300,00 zł. | 50,00 zł. |
15. | Siewnik zbożowy Poznaniak Kraj nr fabr. 341 | 2006 | 12 000,00 zł. | 1 200,00 zł. | 150,00 zł. |
2. W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne lub prawne, które wpłacą wadium w wysokości 10% ceny wywoławczej. Należy je wpłacić na adres i konto:
Zespół Szkół Zawodowych, Mrągowo, ul. Mrongowiusza
BGŻ Nr: 18203000451110000002208180 Paribas S.A. lub w kasie ZSZ (SZEAPO Mrągowo Bursa ul. Mrongowiusza 65/3, 7:30 - 14:30 w dniu przetargu do godziny 9:30 )w terminie do dnia 12 kwietnia 2017r.
3. Przetarg odbędzie się w dniu 12 kwietnia 2017r. godz. 10-tej w budynku Zespołu Szkół Zawodowych w Mrągowie, ul. Mrongowiusza 65.
4. Przed otwarciem przetargu jego uczestnik winien przedłożyć komisji przetargowej dowód wpłaty wadium oraz dowód tożsamości.
5. Wadium wpłacone przez uczestnika, który wygrał przetarg zalicza się na poczet ceny nabycia maszyny. Wpłacona kwota wadium przepada w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygrał od podpisania umowy sprzedaży.
Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostanie zwrócone niezwłocznie po zakończeniu procedury przetargowej.
6. Nabywca maszyny jest zobowiązany zapłacić cenę nabycia w ciągu 5 dni roboczych od rozstrzygnięcia przetargu.
7. Zakupione maszyny należy odebrać na własny koszt i swoim staraniem w terminie 7 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu.
8. Odpowiedzialność za zniszczenia powstałe wskutek niewłaściwie wykonywanych prac związanych z załadunkiem i transportem nabytych maszyn ponosi nabywca.
9. Przeznaczony do sprzedaży sprzęt można oglądać w godz. od 9-tej do 12-tej dniach 20.03.2017 12.04.2017 w Powiatowym Zarządzie Dróg w Mrągowie ul Nowogródzka 1, po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym celem oddelegowania pracownika do wskazania sprzętu (tel. 089 741 31 - 95).
10. Zespół Szkół Zawodowych w Mrągowie zastrzega sobie możliwość unieważnienia procedury przetargowej bez podawania przyczyny. W tym przypadku wpłacone wadium podlega zwrotowi.
REGULAMIN PRZETARGU na sprzedaż środków trwałych będących własnością Powiatu Mrągowskiego będącego na stanie Zespołu Szkół Zawodowych w Mrągowie
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE:
- Regulamin określa procedurę i warunki sprzedaży środków trwałych, będących własnością Powiatu Mrągowskiego (będącego na stanie ZSZ Mrągowo).
- Przetarg ma charakter publiczny i odbywa się w drodze ustnej licytacji prowadzonej przez przewodniczącego komisji przetargowej.
- Organizator zastrzega sobie prawo do unieważnienia przetargu w części lub w całości bez podawania przyczyn.
- Osoba do kontaktu Bogusław Kwakowicz telefon 089 741-31-95 pokój nr 9
II. TERMIN I OGŁOSZENIE PRZETARGU
Ogłaszający przetarg wyznacza termin przetargu oraz zamieszcza ogłoszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zespołu Szkół Zawodowych w Mrągowie, ul Mrongowiusza 65 na stronie internetowej szkoły oraz stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Mrągowie.
III. KOMISJA PRZETARGOWA
- Procedurę sprzedaży prowadzi komisja przetargowa powołana zarządzeniem Dyrektora Zespołu Szkół Zawodowych w Mrągowie nr zsz: 021.3.2017 z dnia 15 marca 2017 r.
- Komisja przetargowa zobowiązana jest do traktowania na równych prawach wszystkich podmiotów biorących udział w postępowaniu oraz prowadzenia licytacji w sposób gwarantujący zachowanie uczciwej konkurencji.
- Osoby wchodzące w skład komisji przetargowej oraz ich małżonkowie, dzieci, rodzice, rodzeństwo nie mogą uczestniczyć jako strona kupująca w prowadzonym postępowaniu.
IV. PRZEDMIOT PRZETARGU
- Przed przystąpieniem do przetargu podmiot ogłaszający przetarg dokonuje wyceny środków trwałych. Ustalona cena oszacowania stanowić będzie cenę wywoławczą, która jest ceną rynkową przedmiotów, pomniejszoną o stopień amortyzacji.
- Szczegółowy wykaz środków trwałych wraz z ich cenami wywoławczymi stanowi załącznik nr l do niniejszego regulaminu.
V. WADIUM
- Warunkiem przystąpienia do licytacji jest wpłata wadium.
- Ogłaszający przetarg ustala wadium w wysokości 10%, po zaokrągleniu do pełnych złotych ceny wywoławczej przedmiotu przetargu, tytułem zabezpieczenia wykonania zobowiązania wynikającego z przetargu.
- Wysokość wadium ustalona została w załączniku nr l do regulaminu.
Wadium należy wpłacać na konto Zespołu Szkół Zawodowych w Mrągowie BGŻ Nr: 18203000451110000002208180 Paribas S.A.
5. W dniu przystąpienia do licytacji należy przedłożyć komisji oryginał wpłaty wadium oraz dowód tożsamości.
6. Wadium oferentów, którzy nie dokonali zakupu lub nie przystąpili do licytacji zostaje zwrócone niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od zakończenia licytacji.
7. Wadium nie podlega zwrotowi w przypadku, gdy uczestnik przetargu, który wygrał licytację uchyli się od zawarcia umowy.
VI. PRZEBIEG LICYTACJI
- Licytacja rozpoczyna się od wywołania przedmiotu przetargu, ceny wywoławczej, wysokości wadium oraz minimalnego postąpienia.
- Kwota minimalnego postąpienia nie może wynosić mniej niż 1% ceny, po zaokrągleniu do pełnych dziesiątek złotych. Minimalna kwota postąpienia została
podana w załączniku nr l do regulaminu. - Zaoferowana cena przestaje wiązać uczestnika przetargu, gdy inny uczestnik zaoferuje cenę wyższą.
- Po ustaniu postąpień prowadzący licytację, uprzedzając obecnych, po trzecim ogłoszeniu zamyka przetarg i udziela przybicia licytantowi, który zaoferował najwyższą cenę. Z chwilą przybicia następuje sprzedaż środka trwałego, będącego przedmiotem licytacji na rzecz nabywcy.
- Sprzedaż nie może nastąpić za cenę niższą niż cena wywoławcza.
- Stawienie się jednego licytanta wystarcza do odbycia przetargu. Ceną nabycia środka jest cena wywoławcza plus co najmniej jedno postąpienie.
- Po zamknięciu licytacji nabywca jest zobowiązany zawrzeć umowę kupna sprzedaży wylicytowanego środka trwałego.
- Nabywca jest zobowiązany zapłacić cenę nabycia nie później niż w terminie 5 dni od daty zakończenia licytacji. Na poczet ceny jest zaliczone wpłacone wadium.
VII. WARUNKI ODBIORU ZAKUPIONYCH ŚRODKÓW
- Zakupione środki należy odebrać na swój koszt i swoim staraniem w terminie 7 dni od dnia przeprowadzenia licytacji, po uprzednim wpłaceniu ustalonej kwoty.
- Organizator przetargu nie bierze odpowiedzialności za zniszczenia, dewastację bądź kradzież nabytych środków, powstałe po upływie 7 dni od dnia przeprowadzenia licytacji.
- Organizator nie bierze odpowiedzialności za zniszczenia powstałe wskutek niewłaściwie wykonywanych prac związanych z załadunkiem i transportem.
VIII. PROTOKÓŁ
Prowadzący przetarg sporządza z jego przebiegu protokół, który powinien zawierać:
- oznaczenie miejsca i czasu przebiegu przetargu,
- imiona i nazwiska osób prowadzących licytację,
- wysokość ceny wywoławczej,
- najwyższą cenę zaoferowaną za środek trwały,
- imię, nazwisko i miejsce zamieszkania nabywcy,
- wnioski i oświadczenia osób obecnych przy przetargu
- wzmiankę o odczytaniu protokołu,
- podpisy osób prowadzących przetarg.
Pliki do pobrania
Przetarg.PDF (235.96 KB)